Medivir anordnar kapitalmarknadsdag den 10 oktober 2013

Stockholm — Medivir AB (OMX: MVIR) meddelar idag att företaget kommer att arrangera en kapitalmarknadsdag för journalister, analytiker och investerare, torsdag den 10 oktober.

Tid: Torsdagen den 10 oktober, klockan 14.00 - 17.00
Plats:
Konferenslokalen Strandvägen 7A, Stockholm
Inbjudna:
Media, analytiker och institutionella investerare

Vd Maris Hartmanis ger aktuell information om Medivirs verksamhet, dess produkter samt F&U-projekt. Mer detaljerat program distribueras veckan innan mötet.

Under mötet medverkar även Richard Bethell (EVP Discovery Research),

Charlotte Edenius (EVP Development), Birgitta Erlandson (Business Unit Director), Anders Kärnell (Medical Director), Henrik Krook (EVP Commercial) och Rein Piir (EVP Corporate Affairs & IR).

Kapitalmarknadsdagen filmas och kommer att finnas tillgänglig som webcast på hemsidan, www.medivir.se, under fliken ”IR/Senaste presentationerna” från och med klockan 18.00 den 10 oktober.

Anmälan för journalister, analytiker och investerare
Anmälan senast den 7 oktober via e-post till:
enter@medivir.se eller per telefon: 08-407 64 82.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Rein Piir, EVP Corporate Affairs & IR
Mobiltelefon: +46 (0)708 537 292

Medivir är ett växande forskningsbaserat läkemedelsföretag med fokus på infektionssjukdomar. Medivir har expertis av världsklass på området polymeras- och proteasenzymer samt läkemedelsutveckling inom dessa områden, vilket har resulterat i en bred FoU-portfölj inom området infektionssjukdomar. Företagets viktigaste läkemedelskandidat är simeprevir, en proteashämmare som befinner sig i registreringsfas för behandling av hepatit C. Simeprevir utvecklas i samarbete med Janssen R&D Irland. Medivir har även en bred produktportfölj med receptbelagda läkemedel i Norden.

Mer information om Medivir finns att läsa på www.medivir.se