Medivir utser ny finanschef

Stockholm – Medivir AB (Nasdaq Stockholm: MVIR) meddelar idag att Magnus Christensen har utsetts till ny CFO för Medivir och kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

I hans roll ingår ansvar för Investor Relations samt ledningsansvar för den löpande verksamheten inom finans, IT, HR och lokaler. Magnus tillträder sin befattning den 12 augusti 2019.

Magnus Christensen kommer närmast från en roll som CFO på O’Learys Trademark. Han har mångårig erfarenhet av ledande befattningar inom ekonomi och finans i olika bolag.

- Jag är glad över att få välkomna Magnus till Medivir”, säger Medivirs vd Uli Hacksell. ”Hans personliga egenskaper, erfarenhet och kompetens kommer att bli ett starkt komplement till ledningsgruppens expertis inom läkemedelsforskning och utveckling. Vi ser fram emot att arbeta med Magnus när vi bygger Medivir för nya framgångar”.

Uli Hacksell, CEO, Medivir AB, tel. +46 (0)8-5468 3100

Medivir utvecklar innovativa läkemedel med fokus på cancersjukdomar där de medicinska behoven är stora. Företaget satsar på indikationsområden där tillgängliga behandlingsmetoder är begränsade eller saknas och det finns stora möjligheter att erbjuda betydande förbättringar till patienterna. Samarbeten och partnerskap är en viktig del av Medivirs affärsmodell och läkemedelsutvecklingen såväl som kommersialiseringen bedrivs antingen i egen regi eller i partnerskap. Medivirs aktie (ticker: MVIR) är noterad på Nasdaq Stockholms lista för små bolag (Small Cap). www.medivir.com